Wat zijn de voordelen van meer domeinnamen?

Er zijn veel redenen en voordelen te bedenken waarom je meerdere domeinnamen zou kunnen aanschaffen voor 1 en dezelfde website. Op deze pagina leggen we u graag uit wat de voordelen zijn van het hebben van meerdere domeinnamen die allemaal leiden naar een en dezelfde website.

Meer domein extensies
Als je wilt dat meerdere domeinnamen allemaal naar dezelfde website linken, dan kun je deze laten duursturen naar de domeinnaam van je keuze. Het mooie hiervan is dat je bezoekers automatisch doorgestuurd worden naar je website als zij een van je alternatieve domeinnamen in hun adresbalk intypen. Marketingtechnisch is het zo dat alle beetjes helpen. Zelfs als een doorgelinkte domeinnaam maar één extra verkoop per maand oplevert, kan het toch de moeite waard zijn. Kijk dus goed naar iedere domeinnaam die anderen kunnen gebruiken om bezoekers weg te leiden van jouw website. Denk bijvoorbeeld aan .com of .eu. 

Type-in traffic
Er worden veel domeinnamen aangeschaft puur om het "Type-In Traffic" ook te laten landen op de eigenlijke website. Dit zijn de bezoekers die hun zoekopdracht rechtstreeks in een adresbalk typen in plaats van via een zoekmachine. Als zij bijvoorbeeld op zoek zijn naar franse wijn, typen zij www.fransewijn.nl in de adresbalk. Verkoop jij wijn, dan is het heel verstandig om deze domeinnaam ook op jou eigen pagina te laten landen. Zo komen degenen die zoeken via de adresbalk automatisch op jou pagina terecht. Zo kun je dus ook een flinke boost op je bezoekersaantal genereren. Hoe meer varianten hoe beter, want zo voorkomt je dat je bezoekers, en dus ook eventuele verkopen misloopt! 

Spelfouten 
Het is slim om, wanneer je de juiste domeinnaam hebt gevonden, en deze hebt vastgelegd, de alternatieve versies van je domeinnaam ook vast te leggen. Zo zet je je concurrenten buiten spel en zorg je ervoor dat bezoekers bij eventuele spelfouten ook op jou website terecht komen. Iedereen maakt namelijk fouten. Ook bij het schrijven van een URL in de browser. Zo komt het vaak voor dat bezoekers kleine spelfouten in de URL maken. Hoe lastiger een domeinnaam te schrijven of te onthouden is, hoe vaker dit voorkomt. Zo komen dus die bezoekers op een domeinnaam uit die niet bestaat. Dit kan er voor zorgen dat mensen geen moeite meer willen doen om de juiste URL in te vullen. Dit wil je natuurlijk niet omdat je zo bezoekers mis zou kunnen lopen. Voor bedrijven is het goed om die spelfouten of URL varianten te registreren en door te verwijzen naar de juiste website. Zo voorkom je ook meteen dat concurrenten dezelfde domeinnamen registreren en van dezelfde naam gebruik maken.

Product branding
Op het moment dat je een domeinnaam hebt geregistreerd voor je bedrijf, kun je alles wat met je product of dienst te maken heeft ook registreren en allemaal op jou website uit laten komen. Heb jij bijvoorbeeld een webshop met kleding, dan zou je bepaalde merknamen ook kunnen registreren en deze op je website laten landen. Zo breidt je je bezoekersaantal en dus ook eventuele aankopen in je webshop uit. 

Neem voor vragen contact op met LemonBytes, zodat we samen kunnen kijken wat er voor jou en jouw website mogelijk is.